lite tankar & åsikter direkt från hjärtat.

Känner att jag behöver skriva av mig lite nu om mina känslor! Måste börja med att säga att man kan klaga så jävla mycket på sitt liv för mista lilla grej, man kan klaga över om man tex bråkar lite med pojkvännen, eller med någon kompis eller så.. Men man ska fan börja tänka efter vad man klagar över, helt seriöst, det finns så himla mycket folk som har det tusen miljoner gånger värre!

Jag säger aboslut inte att man ska skita i sitt eget liv, och inte bli ledsen och så över saker, men man ska fan tänka efter vad man klagar över.. Jag menar på att det finns så mycket onödiga saker att klaga på egentligen om man tänker efter, man klagar på skolamaten tex, men tänk på barnen runt i världen tex i Afrika som inte har ett skit! Dom har inte råd att gå i skolan, får aldrig bestämma vilken mat man vill äta, utan man tar det som finns om det ens finns något.

Det är så jävla synd, dom kan bli helt överlyckliga av att få en klubba?! Snälla, en klubba som kostar typ 1 kr, det är inte ett skit för oss.

Jag har en underbar familj på alla sett & vis, jag har underbara vänner & en helt underbar pojkvän & jag har ett jobb som jag kan försörja mig med, jag har alltid mat på bordet, jag kan köpa kläder om jag vill ha det. jag menar vad mer ska man begära?! Visst, jag har inte en pappa, eftersom att han har gått bort, men ändå, jag är så jävla glad över det jag har kvar & jag uppskattar det jag har kvar varje dag som går! Visst det är klart att jag saknar min pappa varje dag & skulle göra allt i världen för att få honom tillbaka, men det kan jag tyvärr inte, man måste lära sig att leva med det och det är så verkligheten ser ut, för jag vet att vad jag än gör så kommer jag aldrig att kunna få tillbaka min pappa, så det är bara att bita ihop & lära mig att leva med det, hur svårt & jobbigt det än är!

Jag säger absolut inte att mitt liv är perfekt, för ingens liv är perfekt, menjag måste säga att det är inte långt ifrån. Jag tänker såhär vad mer kan man önska sig än mycket kärlek från dom som betyder allt i världen allt i mitt liv?! Och det får jag, jag får så mycket kärlek från dom jag behöver kärlek från. Min familj, vänner & pojkvän.. Helt seriöst, det enda jag skulle vilja ha i mitt liv som jag inte har, det är min pappa.. Men jag tackar gud att jag har Rasmus pappa, för han är som en pappa för mig, han har funnits där för mig precis som om det vore min egen pappa! Han betyder så mycket för mig & han är en av dom finaste människorna jag någonsin träffat i mitt liv, jag älskar honom.. Jag tackar verkligen gud att jag har så fina människor i mitt liv, så många som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta & skulle göra allt för! Ni vet vilka ni är! ♥

Shit vilket långt inlägg det blev nu, men kände för att skriva av mig & det är just därför jag skaffat en blogg!

Nu ska jag mysa med min baby & somna i hans famn är det absolut bästa jag vet!




Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou / Mamma

Ja, visst är det lätt att klaga på det vi inte har och så glömmer man lätt det man faktiskt har. Fint att du har Rasmus pappa, men du har ju också farbröder, bl.a. Steven på bilden som gärna hoppar in som ställföreträdande pappor! Det är bra att tänka på det vi har att vara tacksamma för!

2010-11-14 @ 18:30:58
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: sara

du har helt rätt bästis <3

2010-11-14 @ 18:58:00
URL: http://sssaraghofran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0