svar på en kommentar!

Fick en kommentar som jag skulle vilja svara på i ett inlägg


man blir glad över att ni har ett bra förhållande tillsammans, men också lite ledsen eftersom jag saknar en viss person som då var min kille. Det funkade inte så bra mellan oss pga att vi tjafsa mycket osv men jag älskar honom väldigt mycket, det är andra dagen vi inte pratar nu eftersom jag typ avsluta de med honom, men inte riktigt jag vet inte... iallafall hur kommer man över en kille? eller hur börjar man prata med honom igen? jag kände att han inte brydde sig lika mycket och det ända han sa var ''jag bryr mig'' jag blev inte övertygad och jag märkte att något var fel, kanske att han tröttnat? hur märker men det? är det inte lätt att tröttna på den man är tillsammans med? iallafall du har en bra blogg och du är jätte fin! tacksam för svar? :(


Oj, det är en svår fråga, men självklart ska jag försöka hjälpa dig.. Asså grejjen är jag vet ju inte så mycket om erat förhållande så det är svårt för mig att försöka sätta finger på vad det är som är fel. Men alla tjaffsar i ett förhållande, det är helt normalt, jag skulle till & med säga att det är onormalt om man har ett förhållande där man aldrig tjaffsar. Men självklart beror det ju på hur mycket man tjaffsar & hur ofta man tjaffsar.

Alla är ju jätte olika och alla kommer över sin partner på olika sätt & vis, men var hela tiden med folk som bryr sig om dig, försök göra saker så mycket som möjligt för att tänka på situationen så lite som möjligt, gå ut och roa dig och ha kul! Jag kan säga såhär om du har gjort slut med honom för att ni tjaffsar för mycket och att du har sagt till honom att det inte verkar som att han bryr sig om dig och inte ger någon bra respons tillbaka då kanske det inte ens är värt att höra av dig till honom. Jag menar om han verkligen älskar dig och vill vara med dig så borde han ha hört av sig till dig under dom här dagarna eftersom att det var du som gjorde slut! Men om du verklogen vill höra av dig till honom, så säg att du vill prata med honom, men om du inte vill ta allt ansikte mot ansikte så skicka iväg ett sms till honom, och skriv ner allt precis vad du känner, allt allt som du känner var inte rädd att få ut dina känslor! Det kommer kännas mycket bättre när du gjort det, de lovar jag!

Ja, det är mycket lätt att man tröttnar på varandra i ett förhållande, det är jätte viktigt att man inte umgås med varandra hela hela tiden, ( speciellt inte om man bor ihop ) .. Det är viktigt att man är med sina vänner också och kommer ifrån varandra några timmar varje dag! Jag menar som tex mig & rasmus vi bor ihop, men båda jobbar om dagarna sen kommer vi hem, jag umgås med mina vänner & han umgås ganska ofta med sina vänner. Det är iallfall viktigt att man kommer ifrån varandra ett par timmar ibland!

Det är svårt för mig att säga till dig att han tröttnat på dig, men om du nu märkt att något är fel, så är det definitivt det! Det du känner är aldrig fel, dina känslor kan aldrig vara fel! Hur man märker att någon tröttnat är nog ganska lätt att märka, om han inte är lika gullig mot dig längre, om han inte vill göra saker med dig längre, om man börjar tjaffsa hela hela tiden för små skit saker, om han inte får dig att känna dig " levande längre " då finns det nog inte så mycket mera att hämta i det förhållandet!

Hoppas att du har fått svar på några frågor iallfall, och du får gärna kommentera vad du tycker, och om du behöver mera hjälp så kan du skicka ett mail till mig.. [email protected] Ta hand om dig!

Va kul att du tycker att min blogg är bra! :) Tack så hemskt mycket!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket för att du svarade så bra, blev glad när jag såg allt du skrev! Det du har skrivit hjälper mig kanske mycket nu med vad jag ska göra med det här, jag tycker faktiskt att han borde höra av sig ifall han faktiskt bryr sig, men det känns som att han vill att jag ska göra det. Förut så skrev jag ju till honom: ''du har glömt mig va?'' och då skrev han bara ''nej'' och när jag sa ''du har glömt oss och säg inte nej ljug inte'' och då svara han också bara nej på det. Du märker väl också att det nog är något...? man blir ju inte direkt övertygad... men iallafall, jag ska faktiskt försöka att ''starta ett nytt liv'' utan honom och förberedda mig på att det kan bli så, vi kanske behöver tid ifrån varandra sen kanske de blir nått längre fram igen? jag ska iallafall försöka att inte tänka på de så mycket precis som du skrev, eller så skriver jag kanske ett sms till honom... får se för jag vill ju fortfarande ha honom. Vill iallafall ha svar på allt. Tack så jätte mycket du är jätte gullig! förlåt om jag skriver så mycket... juste, är bara tvungen att säga att jag också är ifrån gambia och sverige hihi! återigen tack!

2010-11-14 @ 21:05:51
Postat av: jainaba

Skriv till mig på min mail så kan vi prata lite mera.. Eller adda mig på Facebook.. Jainaba Jawla heter jag! :)

2010-11-14 @ 21:25:49
URL: http://jaiinaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0